Gezinsvakantie Zwarte Woud, Duitsland

Dr. Pilet Spur 1
D-79863 Feldberg
Get Directions →

Dag 1: zaterdag 14 juni 2014

HeenreisNog nagenietend van de WK wedstrijd Nederland – Spanje (5-1) op vrijdag 13 juni zijn we zaterdagmorgen om 07.15 uur vertrokken naar onze vakantie bestemming in het Zwarte Woud. Over de heenreis valt verder niet veel te vertellen, Tariq hield zich prima en we zijn er regelmatig uitgegaan. Leuk was wel een stop bij de Moezel waar we een mooi uitzicht hadden en een lekker stukje hebben gelopen. Rond 16.30 uur hebben we ingecheckt, het appartement zelf was wel even schrikken, heel ruim, via het balkon uitzicht op de Feldberg, maar inrichting niet echt mooi, en dat is heel voorzichtig uitgedrukt., heel anders als de informatiefolder en de foto’s op de website deden vermoeden. Maar goed, de omgeving maakt veel goed en we hebben het geaccepteerd. Na de koffers in de kamer te hebben gesmakt zijn we ons eerst gaan opfrissen,vervolgens een rondje gelopen in de omgeving en daarna een goede maaltijd genuttigd in het restaurant van het hotel. Met een paar biertjes en glaasje wijn is het goed slapen en zo is de eerste dag in het Zwarte Woud alweer historie.

Dag 2: zondag 15 juni 2014

Zondag 15 juniWakker worden en dan eerst op het balkon van het uitzicht genieten, koffie drinken, verse broodjes halen in de mini supermarkt, ontbijten en dan de omgeving verkennen. Veel te doen voor kinderen hier, een indoor playground, een indoor zwembad + peuter zwemparadijs, een kidsclub met activiteiten, een buitenspeeltuin en een ‘kletterwald’. Kost wel wat, want voor toegang van de indoor playground en kidsclub moesten we € 229,- extra aftikken. Internet op de kamer viel ook tegen, was niet mee te werken, voor snel Internet in het hotel moesten we ook € 30,- per week betalen. En dat is belangrijk, want we hadden afgesproken dat ik ongeveer om de dag mijn werk zou bijhouden, en snel Internet is dan een noodzaak. Na het verkennen en de lunch heeft Malika de koffers uitgepakt en opgeruimd en heb ik met Tariq de indoor playground onveilig gemaakt. Supermarkten zijn in de buurt niet open, dus waren we genoodzaakt nog een keer in een restaurant te eten. Dit keer gekozen voor pizza op het terras en Tariq kon buiten heerlijk spelen. Na het eten in het appartement viel ons wel op dat het niet zo lekker rook, maar we konden niet achterhalen wat…

Dag 3: maandag 16 juni 2014

Dag 3Eerst maar even flink boodschappen inslaan, want we willen niet elke dag uiteten. We konden kiezen uit meerdere supermarkten in de buurt, maar we kozen voor een grote supermarkt in Titisee-Neustadt, ongeveer 20 minuten rijden van het appartement. Rond lunchtijd weer terug, de stank die we de vorige dag al roken was erger geworden en na onderzoek bleek de toiletpot te lekken. Wat nu? Terwijl we onze stappen aan het overwegen waren begon ook nog iemand beneden fanatiek te boren. Nu toch maar eens bellen met de receptie, we kregen tegenstrijdige antwoorden, de ene vertelde dat er gewerkt werd in de kapel naast de appartementen en de ander vertelde dat ze onder ons kamers aan het renoveren waren. Een uurtje later kwam er iemand kijken naar het toilet en constateerde dat het toilet inderdaad lekte. Na nog wat heen en weer gebel en gesprekken met de receptie kwam er toch maar een manager kijken. Die vertelde dat het toilet niet gemaakt kon worden, de monteur was op vakantie en ontkende eerst dat er gerenoveerd werd in het appartementencomplex, maar we hebben haar aan het handje genomen en een verdieping lager lagen wasbakken en toiletpotten in de gang, dus toen kon ze het niet meer ontkennen en bood ze aan om te verhuizen. Na het bezichtigen van diverse appartementen hebben we uiteindelijk gekozen voor een ander volledig gerenoveerd appartement met een groot dakterras, heh, heh, dit leek tenminste op de foto’s op de website en hier kregen we het gevoel naar waarde betaald te hebben. Eerst alle koffers verhuizen, ik maar weer met Tariq naar de indoor playground en Malika opnieuw koffers uitpakken en opruimen. Malika had heerlijk rijst met kip gemaakt en na het eten vroeg naar bed om dinsdag fit te zijn voor Malika haar verjaardag!

+Gallery
  • Uitgelichte afbeelding
  • Heenreis
  • Zondag 15 juni
  • Dag 3